آموزش پالتو زیپ دار زنانه

آموزش پالتو زیپ دار زنانه

نرجس بانو پالتو زیپ دار پالتو و شنل و کاپشن

در ابتدا الگوی اولیه رارسم می کنیم لقی ها را مشخص کرده و می بندیم نیاز نیست لقی یقه بسته شود چون یقه کیپ طراحی می شود ۱ سانتی متر از سرشانه یقه را گشاد می کنیم ۱/۵ از قسمت خط وسط جلو بازی یقه طراحی می شود.

 

 

برای روهمگرد یقه یک دوم فاصله ی سینه به الگوی پیش اضافه می شود، این مدل برش از سرشانه است بعد از طراحی برش الگو را از زیر پنس سینه تا بالا قیچی می کنیم و در قسمت کارور از هر طرف این برش لقی ۱ سانتی متری می گیریم.

 

 

الگوی پشت هم ۱/۵ سانتی متر در قسمت کارور گرفته می شود.البته این لقی برای همه ی متدها نمی باشد در قسمت پایین مانتو ۳ سانتی متر به پهلو اضافه میکنیم تا مقداری فون شود.

 

 

برای کشیدن یقه ی جداگانه در این مدل نیاز به اندازه ی یقه پیش و پشت داریم روی الگو مشخص کرده و با متر اندازه می زنیم.

 

 

قسمت اندازه زده شده با AB مشخص شده این اندازه را به دلخواه اگر می خواهید روی هم قرار گیرد بیشتر بگیرید و اگر اندازه ی یقه را لب به لب می خواهید از خط وسط الگوی پیش اندازه بزنید تا یقه در جلو لب ب لب باشد.

 

 

برای قسمت یقه خط صاف بکشید به اندازه ی دور یقه ی اندازه زده شده پهنای یقه دلخواه است ۶ سانتی متر اندازه ی نرمال است مستطیل را رسم می کنیم.

 

 

برای اینکه یقه روی تن ایستایی زیبایی داشته باشد در قسمت بالای یقه ۴ تا اوزمان ۰/۵ سانتی می دهیم تا یقه حالت خوبی داشته باشد.

 

 

برای آستین هم اگر مایل بودید آستین کتی رسم کنید و زیپ را روی درز پشت برای نما تا ۱۵ سانتی متر بدوزید، یا آستین معمولی رسم کنید به اندازه ۴ سانتی متر از پشت داخل شده ۱۵ سانتی متر به بالا علامت گذاشته روی خود پارچه برش می زنیم.

 

 

روی آستین زیپ حالت نما دارد، روی تنه ی مانتو زیپ بین برش از سرشانه دوخته می شود و در قسمت همگرد بین رویه و سجاف دوخته می شود.

برای جیب از خط کمر ۵ سانتی متر پایین می آییم علامت می گذاریم اگر در جیب را به این شکل می خواهید در قسمت بالا ۹ سانتی متر از پهلو داخل شوید در پایین جیب ۶ سانتی متر داخل می شوید در جیب را به اندازه ی ۱۵ سانتی متر علامت می زنیم.

 

آموزش توسط خانم نازی.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


نظرات کاربران

  • سارا
    1 0
    11 دی 1396

    عالی بود،عالی. یک دنیا ممنون. واقعا از خانم نازی بخاطر این آموزش روان و دقیق و زحمتی که واسه الگوها کشیدن تشکر میکنم.

  • نفس
    0 0
    24 خرداد 1401

    سپاس آموزش تون عالی بود

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن