آموزش الگوی اولیه مایو زنانه

آموزش الگوی اولیه مایو زنانه

نرجس بانو مایو زنانه لباس خواب و لباس زیر زنانه

قبل از اینکه آموزش الگوی مایو را شروع کنیم، باید با الگوی اولیه لباسهای کشی آشنا شوید تا بتوانید با اعمال یکسری تغییرات در آن، الگوی مایوهای مختلف را بدست بیاورید. ابتدا الگوی پایه لباس های کشی را شروع می کنیم و به امید خدا آموزش مایو را خواهیم داشت.

فقط خواهشا مراحل رسم این الگویی را که می گوییم کامل بخوانید تا اگر اشکالی دارید قبل از الگوی مایوها، برطرف شود حال سراغ الگوی اولیه لباس های کشی می رویم.

الگوی لباس های کشی را چگونه رسم کنیم؟

من قبلا در جواب دوستانی که پرسیده بودند ،الگوی پارچه های کشی چگونه رسم می شود توضیحات کاملی را داده بودم اما توضیحات در مورد لباس های مجلسی بود. اینجا این الگویی که میخواهیم برایتان  توضیح بدهیم مناسب پارچه هایی می باشد که حداکثر کشش را دارند، پارچه های مثل ژرسه یا لاکرا که لاکرا مخصوص لباس شناست.
هر چی کشش پارچه کمتر باشه،الگو به فضای آزاد بیشتری نیاز دارد.این موارد را به این خاطر این می گوییم  که اگر دوستانی که می خواهند لباس شنا بدوزند نمیتوانند لاکرا بخرند و از پارچه هایی مثل ریون می خواهند استفاده کنند با توجه به میزان کشش پارچه مد نظر مقدار آزادی الگو را بیشتر در نظر بگیرند. البته ریون رو مثال زدم چون خود ریون هم کشش زیادی دارد.
مراحل رسم الگوی اولیه لباس های کشی رو می گوییم و آن مقدارهایی را که داخل  پرانتز می نویسیم ،برای پارچه هایی می باشد که کشش کمتری دارند.

نکته دوم اینکه ما الگوی پشت و جلو را روی یه الگو می کشیم، چون داخل  این الگو جلو و پشت الگو کاملا مثل هم می باشد و فقط در مورد یقه می توانند فرق داشته باشند.

الگوی بالاتنه :

اول یک خط عمودی بکشید و نقطه بالای این خط عمودی را صفر بنامید.این خط عمودی هم خط مرکزی پشت و هم خط مرکزی جلو هست.
حالا طبق اندازه هایی که در زیر برایتان خواهیم گفت شروع کنید به رسم خطوط مختلف :
1-از نقطه صفر دو خط عمود بر هم رسم کنید که یکی عرض الگو و دیگری طول الگو می باشد.
2-از نقطه صفر به اندازه بلندی قد گردن تا کمر به اضافه 1 سانتی متر پایین آمده و نقطه 1 را بدست بیاورید.از نقطه 1 عمودی در عرض الگو خارج کنید.
3-از نقطه صفر به اندازه بلندی قد لباس مورد نظر که در مورد لباس شنا تا خط **** هست، پایین آمده و نقطه 2 را بدست بیاورید از نقطه 2 هم عمودی در عرض الگو خارج کنید.

 

 

4-از نقطه صفر به اندازه بلندی قد حلقه آستین منهای 3 سانتی متر( منهای صفر الی 0.5 سانت) پایین آمده و نقطه 3 را بدست بیاورید و از نقطه 3 عمودی در عرض الگو خارج کنید.

5-به اندازه نصف فاصله (3-0) از نقطه صفر پایین بیایید تا نقطه 4 بدست بیاید و از نقطه 4 عمودی در عرض خارج کنید.
6-به اندازه یک هشتم فاصله (4-0) از نقطه صفر پایین آمده و نقطه 5 رو بدست بیاورید و از این نقطه خطی عمود در عرض رسم کنید.
7-از نقطه صفر به اندازه یک ششم دور گردن منهای 1 سانتی متر پایین آمده و نقطه 16 را بدست بیاورید.این نقطه پایین هلال یقه می باشد.
8-از نقطه صفر به اندازه یک ششم دور گردن منهای 0.5 الی 1 سانتی متر بطرف راست بروید و نقطه 6 رو بدست بیاورید.

 

 

9-از نقطه 6 به اندازه 1.3 سانت به حالت کمی اریب بالا برید و نقطه 7 رو بدست بیارید.
11.10-از نقطه 3 به اندازه نصف کارور پشت منهای 2.5 سانت (منهای صفر تا 0.5 سانت) به طرف راست رفته و نقطه 8 رو بدست بیارید و از نقطه 8 عمودی بطرف بالا رسم کنید.
12-محل تقاطع خط خارج شده از نقطه 8 و خط افقی خارج شده از نقطه 4 رو 9 بنامید و محل تقاطع خط عمودی خارج شده از نقطه 8 و خط افقی خارج شده از نقطه 5 رو 10 بنامید.
13-از نقطه 10 به اندازه 1 سانتی متر بطرف راست رفته و نقطه 11 رو بدست بیاورید.

14-نقطه 11 رو به نقطه 7 وصل کنید.
15-از نقطه 3 به اندازه یک چهارم دور سینه منهای 3 سانتی متر (منهای 0 تا 0.5 سانت) بطرف راست رفته و نقطه 12 رو بدست بیاورید.
16-از نقطه 12 عمودی بطرف پایین رسم کنید تا خطوط افقی پایین تر که خط کمر و خط **** هستند رو در نقاط 13 و 14 قطع کند.
17-نقاط 12 و 9 و 11 رو بهم وصل کنید که خط حلقه آستین می باشد.

 


از نقطه 13 به اندازه 3 سانت بطرف چپ بروید و نقطه 15 رو بدست بیاورید و خطی منحنی از نقاط 12 و 15 و 14 عبور بدهید که خط پهلوی لباس تشکیل شود.

 

ما هر جا که لازم باشد ،قبلش الگوی آستین را برای لباسهای کشی به شما خواهیم گفت ،اما فعلا چون برای مایوهایی که در ابتدا میخواهم آموزش بدهیم لازم نیست،ما هم از الگوی آستین صرف نظر می کنیم.

الگوی مایو زنانه را چگونه رسم کنیم؟


می خواهیم طرز رسم مایو بدون آستین، مایوهای یه تیکه ای که شورت دارند و پادار نیستند را به شما یاد بدهیم خوب که دقت کردیم دیدیم الگوی اون مایو بر اساس الگوی مایوهای دو تیکه می باشد یعنی اول باید این الگویی را که امروز آموزش  می ذهیم یاد بگیرید و بعد بر اساس این الگو، اولین مایو یه تیکه را یاد خواهیم داد.
این الگو را به نام الگوی لباس ورزشی دو تکه هم نام می برند در واقع اسم اصلی همین می باشد.


الگوی لباس ورزشی دو تکه :

این الگویی که رسم می کنیم هم بعنوان لباس ورزشی، هم به عنوان لباس یوگا و هم به عنوان مایو دو تکه قابل استفاده است.
اول الگوی اساس بالاتنه کشی رو رولت کنید.
1-بازی یقه پشت و جلو رو به اندازه دلخواه پایین بیایید .ما دو حالتی را که می توانید روی الگو پیاده کنید یکی را که در قالب الگوی اصلی رسم کردیم و یکی را هم با نقطه چین های قرمز نشان دادیم.
پس می توانید بازی یقه پشت رو تا 7 سانتی متر بالای خط کف حلقه در نظر بگیرید و یا اینکه تا خود خط کف حلقه، یقه پشت را باز رسم کنید.
(من همه اندازه هایی را که باید بالا یا پایین یا داخل الگو انجام دهید ،روی تصویر مشخص کردیم، اما یک  توضیح کوچک هم در مورد آن می دهیم که دیگر مشکلی پیش نیاید.اما اگه خودتون هم به شکل و اندازه های داده شده دقت کنید متوجه می شوید که باید چکار کنید.)

2- بازی یقه جلو رو هم مقداری بالاتر از یقه پشت در نظر بگیرید و یا اینکه اگه یقه پشت را 7 سانت بالاتر از خط کف حلقه رسم کردید می توانید بازی یقه جلو را هم همین مقدار بگیرید.

3- از گوشه گردن روی خط سرشانه، به اندازه ای داخل بروید که 5 الی 7 سانتی متر از سرشانه باقی بماند. (یعنی باید 5 الی 7 سانت از آخر سرشانه باقی بماند، اما من خودم این کار را نمیکنم من 5 الی 7 سانتی متر از وسط سرشانه رانگه میدارم.) به میل خودتان اگر دوست دارید هر کدام را می توانید انجام بدهید مهم این است که که طول سرشانه از 7 سانتی متر بیشتر نباشد.


4- حالا که ابتدا و انتهای سرشانه را مشخص کردید،هلال یقه جلو و پشت را رسم کنید. اگر سرشانه این الگو را در وسط سرشانه قبلی در نظر گرفتید، هلال حلقه آستین ها را هم دوباره طراحی کنید.


5-از همین اول اگه دوست دارید حلقه آستین را از پایین هم مقداری گشادتر کنید.من روی الگو این کار را انجام ندادم ،اما خودم توی الگوهای اصلی کمی حلقه را از پایین گشادتر میکنم ،چون از اون دسته افرادی هستم که خیلی زود قسمت زیر حلقه آستین اگر تنگ باشد عرق سوز می شود و زخم می شود.

 

 

 تصویر دوم:

 

تصویر سوم:

 

 

تصویر 4:

 


9.8- از نقطه 1 به اندازه 3 الی 5 سانتی متر پایین آمده و نقطه 2 رو بدست بیاورید. از نقطه 6 هم روی الگوی پشت به همین اندازه پایین بیایید و نقطه 8 را بدست آورید.


10-روی الگوی جلو، از خط کمر اصلی به اندازه قد فاق بعلاوه 1 سانتی متر پایین آمده و نقطه 4 رو بدست بیاورید.

11- از نقطه 4 به اندازه 3 سانتی متر داخل شده و نقطه 5 رو بدست بیاورید.


12- روی الگوی پشت، از خط کمر اصلی به اندازه قد فاق بعلاوه 4 سانتی متر پایین بیایید تا نقطه 9 بدست بیاید.

13- هر چقدر که فاصله نقاط 4-5 رو روی الگوی جلو در نظر گرفتید ،به همون اندازه از نقطه 9 داخل شوید تا نقطه 10 بدست بیاید.

 

الگوی اول:

 

الگوی دوم:

 

 

الگوی سوم:

 

 

الگوی چهارم:

 

 

14_روی الگو از نقطه ی 5 به 3 و بعد به 2 وصل کنید تا خط شورت ران جلو بدست آید.

 

 

15_نقطه ی 10 را به 8 وصل میکنیم تا خط ران شورت پشت بدست آید.

 

 

16- روی الگوی جلو از نقطه 4 به اندازه 5 سانت بالا بروید و قسمت دولایه داخل سوتئیس رو با یه هلال ملایم به ¼ هلال داخل ران رسم کنید من این قسمت رو با خط چین نشان دادم.


17- روی الگوی پشت هم از نقطه 9 به اندازه 5 الی 6 سانتی متر بالا رفته و نقطه 11 رو بدست بیاورید و هلال قسمت دولایه داخل سوتئیس رو به 1/3 هلال داخل ران رسم کنید.

این تغییراتی که با نقطه چین نارنجی رنگ نشان دادیم برای دوخت لایه ی دوم داخل شورت می باشد.

 

 

و در آخر به این شکل می شود.

 

 

آموزش این لباس خواب های زیبا را نیز از دست ندهید.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


نظرات کاربران

  • هستی
    9 0
    8 آبان 1396

    سلام خدا قوت به شما بابت مطالبی که به صورت کاملدر اخیار ما قرار میدید سپاسگزاریم لطفا مبحث مایوها رو ادامه بدید.

  • عارفه
    1 2
    11 اسفند 1397

    یه شماره تماس بدید لطفا از جایی که پارچه مایو میفروشه ممنون

    • حیاط
      0 0
      19 تیر 1398

      دوخت مایو

  • Phaeez
    2 0
    15 شهریور 1398

    خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار عموم قرار میدید موفق و موید باشید 🌺

  • زهره
    2 0
    3 مهر 1398

    سلام و خدا قوت میگم بهتون خیلی متشکرم بابت مطالب تون و روش الگو راحتی که ارائه دادید

  • فهیمه
    0 0
    18 آذر 1398

    خیلی خوب و عالی بود.

  • فاطمه
    0 0
    20 آذر 1398

    عااااالییییی خیلی ممنون ازتون

  • فاطمه
    2 0
    20 آذر 1398

    بهترین الگو کشی هست که تا بحال دیدم . همه جزئیات با نکاتی که میگین. دیگه احتیاجی به هزینه کردن زیاد نیست..با کمترین قیمت هم میشه واسه خودمون لباس.مایو.لباس مجلسی شیک و... رو برای خودمون و دوستامون بدوزیم..واقعا ممنون ازتون.خسته نباشید😍❤❤❤

  • حانیه
    0 0
    10 دی 1398

    من برایدوخت مایو رفتم پارچه فروشی بگم لاکرا میخوام چون شنیدم انواع مختلفی داره از نظر جنسی

    • الی
      0 0
      15 اردیبهشت 1399

      چند گرفتی؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن