در دنیای مد زاک کیست؟

در دنیای مد زاک کیست؟

مکیه سادات ابراهیم زاده زاک کیست؟ دانستنی های خیاطی

وقتی طرحی تا این حد همه گیر می شود، یعنی زمان افول اون رسیده و از فشن درجه یک به مدل رده چندم تبدیل شده!!!
البته این در مورد زاک نیست بلکه در خصوص این چند مدل خاص صدق می کنه!!!!

اما این اسم از کجا آمده و پشت این اسم چه اطلاعاتی وجود دارد؟


زاکاری ای پوزن متولد 24 اکتبر 1980 در شهر نیویورک و خانواده ای یهودی است، با اجداد مهاجر از روسیه، لهستان و رومانی. مادرش وکیل شرکتهای بزرگ و پدر او هنرمند بود. او از همان کودکی به طراحی فشن علاقمند بود تا جایی که کلاه سنتی و مذهبی پدربزرگ خود را بمنظور درست کردن یک دامن بالونی شکل برای عروسک ها دزدیده بود.

او در مدرسه خصوصی سنت آن مشغول به تحصیل شد و در سال دوم به عنوان کارآموز در رشته فشن نزد نیکول میلر به کارآموزی پرداخت.

در سن 16 سالگی دریک برنامه آماده سازی برای ورود به کالج پارسونز که یک مدرسه فشن بود نام نویسی کرد. او در سال 1999 از سنت آن فارق التحصیل شد.

به مدت 3 سال پس از فارق اتحصیلی زیر نظر ریچارد مارتین متصدی بخش صحنه و لباس انستیتوی موزه هنر مترو پولیتن راهنمایی گرفت.

در سن 18 سالگی در رشته پوشاک زنانه کالج هنر و طراحی سنت مارتین، در دانشگاه هنر لندن مشغول به تحصیل شد.

در سال 2001 پوزن یک لباس که تماما از نوارهای چرمی ضخیم و قزن درست شده بود و توسط موزه ویکتوریا و آلبرت نمایش داده شد، طراحی کرد. این لباس به صورت ویژه در بخش لباسهایی با قوسهای ظریف زنانه به نمایش درآمد.

 

 

در سال 2000، پوزن پس از لباسی که برای نائومی کمپل طراحی کرده بود، از یک دوره استراحت برخوردار شد. این لباس بین چندین تن از افرادی که در مرکز فشن قرار داشتند دست به دست چرخید.

در 2001 بعد از بازگشت به نیویورک، پوزن در اتاق نشیمن خانه پدری خود، آتلیه ای با درآمد ماهیانه 15 دلار ایجاد کرد. در اکتبر همان سال، او انتخاب شد تا در بخش چهره های جدید جین آرت، در فشن ویک 2001 نیویورک، یک کالکشن ارائه دهد. او کمک هزینه ای معادل 20.000 دلار دریافت کرد.

بعد از اولین ران وی 2001، پوزن مورد توجه غول های فشن از جمله رییس گروه ال وی ام ا، مدیر عامل شرکت کریستین دیور، رییس و مدیر عامل مجموعه های گوچی قرار گرفت. پس از موفقیت ارائه این فشن شو، پوزن استودیوی طرحی خود را در تریبکا دایر کرد.

در اوریل 2008 پوزن در همکاری با تارگت، کالکشنی با لوگوی زاک پوزن را روانه فروشگاهها که بالغ بر 75 فروشگاه در استرالیا بود، نمود. پیش نمایش این کالکشن، در فستیوال ملبورن مارچز اورال ارائه شد.

در 18 دسامبر 2012 زاک به عنوان داور یازدهمین قسمت از مجموعه جذاب تلویزیونی "پروجکت ران وی" در لایف تایم تلویژن، حضور داشت.

در فوریه 2014 پوزن با یک خرده فروش بزرگ دیگر همکاری خود را آغاز کرد تا کالکشن لباس عروسهای قیمت مناسب خود را عرضه کند. همچنین در 2014 پوزن به عنوان مدیر خلاق برند بروکس برادر انتخاب شد تا لاین اکسسوری و لباسهای زنانه را به روز و مدرن کند. در 2014 او یک کالکشن عام پسند را در پری فال 2015 ارائه نمود.

در جدیدترین همکاری های وی، پوزن برای طراحی مجدد یونیفرم دلتا ایرالاین با 60000 کارمند انتخاب شده است. این یونیفرم قرار است برای تمام پرسنل اعم از خدمه پرواز تا خدمه سرویس دهی به مشتریان در سال 2017 مورد استفاده قرار گیرد.



زاک در بازار ایران با دامنهای لایه لایه ای که چین ها و گوده های منظمی دارند شناخته میشود. زاک کالکشنهای ساده, اسپرت و لباس عروس نیز دارد.

 

 


جذابیت لباسهای زاک، برشهای پیچیده ای است که در لباس ایجاد می کند و گوده ها از ادامه این برشها خلق میشود. امتیازاتی که فشن ارزان آن را نادیده می گیرد!!

 

 

 

دانستنی های خیاطی را از دست ندهید.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن