اوت کوتور یا فشن سطح بالا چیست؟

اوت کوتور یا فشن سطح بالا چیست؟

مکیه سادات ابراهیم زاده اوت کوتور دانستنی های خیاطی

اوت کوتور  یا اوت کوتوغ  کلمه فرانسوی است  که برای لباس های در سطح بالا اطلاق میشود اغلب این لباسها با دست دوخته می شوند.

 

لباسهایی که عنوان اوت کوتوغ دارند دارای شرایط خاصی هستند.
طراحی این لباس ها باید حتما در سالن کوتوغ انجام شود و یک مدیر مسؤول تمامی مسئولیت آغاز تا پایان این طرح را بر عهده گرفته و مواظب همه حقوق مشتری خواهد بود. طرح لباس در یک ملاقات خصوصی برای مشتری نمایش داده میشود و اگر مشتری نتوانست در آتلیه یا سالن حاظر شود نماینده طرح نزد او می رود یا با ارسال فیلم ویدیوئی طرح را به مشتری نشان میدهد.

نکته مهم و جالب در مورد لباس های کوتوغ این است که به جز سرشانه ها و درز پهلو ها تمام قسمت های لباس شامل پس دوزی، تور دوزی، رو دوزی و...... با دست دوخته می شود و برای هر لباس 400 تا 700 ساعت وقت گذاشته می شود و هر لباس با توجه به پارچه و طرح باید حتما آسترکشی شود.
پارچه هایی که استفاده می شود نیز به صورت انحصاری طراحی و تولید میشود و بسیار ارزشمند و مجلل هستند و به هیج عنوان در بازار دیده نمی شوند.

 

طراحان لباس برای دریافت این لقب و نگهداری آن به سختی تلاش می‌کنند اما فروش این لباس ها به دلیل گران بودن و مشتریان محدود آنها زیاد نیست. مشتریان اوت کوتوغ معمولا از بین هنرپیشگان، پرنسس ها و شاهزادگان هستند.
از صدها موسسه اوت کوتوغ که در سال های 1950 فعال بودند در حال حاضر فقط 10 خانه مد در فرانسه دارای استانداردهای لازم هستند مانند برندهای شنل و دیور و علاوه بر آن 4 خانه مد غیر فرانسوی از جمله جیورجیو آرمانی و اله ساب عضو کلوپ اوت کوتوغ هستتد.

 



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


نظرات کاربران

  • صدیقه
    2 0
    16 مهر 1396

    ممنون از اینکه توضیح دادید اما مطالب بیشتری در این زمینه بگید حتی طراحها و خیاطهاشو معرفی کنید

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن