آموزش کت یقه دو هلال زنانه

آموزش کت یقه دو هلال زنانه

الگوهای برتر کت زنانه کت

تصویر1: 1/2 فاصله سرشانه تا سینه و 1/2 فاصله یقه تا مرکز جلو را علامت می زنیم. این دو اندازه را با خط بهم عمود می کنیم تا هلال اول یقه را مشخص کنیم.

 

تصویر2: انتهای هلال اول را به امتداد خط کمر در قسمت روی هم گرد وصل کرده و به صورت هلال طراحی می کنیم.

 

 

 تصویر3: هلال بالای یقه را هم کشیده و الگوی اصلی را به دست می آوریم.

 

 

تصویر4: 1/3 فاصله ساسون تا خط مرکز جلو را اندازه زده و این نقطه را به یقه وصل می کنیم.

 

 

تصویر5: ازهلال یقه 2 سانت خارج شده و به موازات یقه هلال خرج کار راطراحی می کنیم. برای زیبایی بیشتر 2_3 سانتی متر از ابتدا و انتهای یقه اصلی کم کرده و هلال خرج کار را می بندیم. این هلال همان قسمت رنگی زیر یقه است.

 

 

تصویر6: قسمت سجاف را از روی خود الگو طراحی می کنیم. برای این یقه دو سجاف در می آوریم. یکی برای یقه اصلی و دیگری برای یقه رنگی خرج کار.

 

 

تصویر7: جلو را به دو قسمت تقسیم کردم تا مرز یقه ها مشخص شود.

 

 

تصویر8: قسمت مشخص شده در تصویر برای سجاف یقه اصلی از پارچه اصلی بریده می شود.به این قسمت از جلوی لباس دوخته، چرت زده و برمی گردانیم قسمت سرشانه و پایین کت دوخته نمی شود.

 

 

تصویر9: قسمت یقه زیری را به اخل الگو امتداد می دهیم تا به خط ساسون برسد و از روی خط ساسون برش می زنیم تا الگوی یقه زیری بدست آید.

 

 

تصویر10: بعد از برش الگوی یقه زیری به این صورت آماده می شود. از روی آن روی پارچه خرج کار دو عدد معکوس برش زده چرت می زنیم و می دوزیم.

 

 

برای مونتاژ نهایی یقه باید دو قسمت یقه را همان طور که در تصاویر گفته شد دوخت.. بعد از آن هلال زیری را زیر یقه اصلی گذاشته و هر دو را از قسمت ساسون سردوزی کرده و می دوزیم.

تصویر11: سجاف ها و یقه ها را دوخته و به این ترتیب بهم فیکس می کنیم.

حالا می توان ساسون را بست و برای دوخت جیب فیلتاب جا باز کرد.

 

 

تصویر12: برای مشخص کردن جای جیب از خط کمر تا پایین کت را اندازه زده و 1/4 آن را از خط کمر پایین آمده و خطی 10 سانتی موازی خط کمر می کشیم.

برای اینکه جیب در وسط دوخته شود طول خط کمر را اندازه زده ومنهای 10 می کنیم.مثلا اگر 24 شود منهای 10 می شود 14.14 را تقسیم بر2 کرده و از هر طرف 7 سانت کم کرده و روی خط کمر خط جیب 10 سانتی را مشخص کرده به دوخت فیلتاب می پردازیم.
این جیب برای زیبایی ست اما می توان کیسه جیب به ان دوخت و استفاده کرد.

 

پایان آموزش کت زنانه.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


نظرات کاربران

  • آرام .دژ
    0 0
    21 شهریور 1398

    با سلام و ادب . دست مریزاد آموزشها خیلی خوب هستند ولی لطفا انواع بیشتری از کت های دویقه مدل کره ای را آموزش دهید و در مورد نحوه دوخت این مدل یقه ها بیشتر توضیح دهید. با سپاس

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن