آموزش مانتو مجلسی مدل دار

آموزش مانتو مجلسی مدل دار

نرجس بانو مانتو مجلسی مانتو

در جلسات گذشته انواع مختلف مانتو از جمله، مانتو مجلسی طرح دار، مانتو جلیقه دار، مانتو گیپور دار و انواع دیگر آن.

چگونه یک مانتو مدل دار بدوزیم؟

الگوی اولیه بالاتنه را با هر متدی که هستید رسم کنید .

دکمه خور ۲ سانتی متر به الگوی جلوی مانتو اضافه کنید .از خط پهلو در الگوی پشت و جلو ۴ سانتی متر اضافه کرده و به ۴ سانتی متر مانده به خط باسن به صفر برسانید.در بالاتنه پشت و جلو از خط مرکزی نقطه J به اندازه ۵ تا ۱۰ سانتی متر بالا رفته به نقطه I هلال کنید و در الگوی بالاتنه جلو نیز به  دکمه خور متصل کنید.

 

 

از نقطه B به اندازه هلال یقه پشت بالا رفته B2 بنامید . از نقطه B2 به اندازه 4 سانتی متر عمود به سمت پهلوها رسم کرده b3 بنامید. از نقطه b3 به نقطه B متصل کنید. روی خط B تا B2 به اندازه هلال پشت از نقطه B یقه پیش رفته علامت بزنید .از این علامت به سمت بیرون یقه به اندازه پهنای یقه 8-10سانتی متر عمود کنید.(خط قهوه ای رنگ). بازی یقه را روی خط مرکزی پایین  رفته A2 بنامید . از نقطه B به اندازه ۲ سانتی متر داخل یقه شده به نقطه B2 متصل کنید و از آن تا خط جادکمه امتداد دهید .

 

 

از نقطه B به اندازه پهنای یقه روی خط سرشانه پیش رفته آن را T بنامید .خط کارور و خط سینه را در نظر بگیرید حوالی خط کارور روی خط شکست یقه ۱۰ سانت داخل الگو شده علامت بزنید . حوالی خط سینه روی خط شکست یقه به اندازه ۵ تا ۷ سانتی متر داخل الگو شده علامت بزنید. از خط کمر ۵ سانتی متر روی خط مرکزی پایین رفته آن را F2 بنامید . از نقطه T خط سرشانه تمام این نقاط را با حالت دست به یکدیگر متصل کنید . سپس از نقطه F2 تا خط دکمه خور امتداد دهید .

 

 

خط شکست الگو را تا زده و این ترسیمات را در سمت دیگر کاغذ الگو رولت کنید . این الگوی رولت شده ممکن است در انتهای شکل یقه نافرم شود، این نافرم را خودتان در این قسمت ترمیم کنید . سپس نقطه T کپی شده یقه را تا پهنای یقه که با رنگ قهوه ای کشیدیم امتداد دهید .

 

 

همان طور که مشاهده می کنید در سمت چپ، یقه فقط باید در حد خط شکست باشد . پس به این منظور از علامت خط کارور، که رسم یقه را می گذارند به خط شکست به صفر رسانده و تا دکمه خور ادامه می دهید.قسمت هاشور خورده حد یقه سمت چپ مانتو شما می باشد.

 

 

از انتهای رسم یقه ۲ سانتی متر بالا رفته f3 بنامید.فاصله انتهای یقه تا لبه مانتو را نصف کرده به علاوه عدد ۳ کنید از انتهای یقه روی خط دکمه خور پایین رفته و آن را Q بنامید. از نقطه H خط باسن 2 سانتی متر داخل شده روی خط باسن علامت بزنید. از لبه لباس روی خط هلال رسم شده 5 سانتی متر داخل شده آن را O بنامید . از نقطه O به Q و از نقطه Q به علامت رویه خط باسن و سپس به نقطه F2 متصل کنید .

 

 

از قسمت های هاشور خورده کپی برداری کنید و پس از آماده شدن آنها را بین سجاف و بدنه دوخت کنید. پنس کمر مانتو را نیز می توانید برش از سرشانه یا برش عصایی ایجاد کنید.

آموزش رسم الگوی مانتوی زیبای سنتی را از دست ندهید.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


نظرات کاربران

  • عباسی
    3 0
    20 اسفند 1396

    بسیار جالب وجزاب

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن