آموزش الگوی مانتو و شومیز پشتک دار

آموزش الگوی مانتو و شومیز پشتک دار

نرجس بانو مانتو پشتک دار مانتو

 

 

این مدل که معمولا در شومیزهای مردانه و شومیزهای زنانه استفاده می شود و برای اینکه پشتک را در بیاوریم اول باید دو تا الگوی پشت و جلو را از سرشانه ها مماس هم قرار بدهیم و بعد از قسمت گردن دو تکه صفر باشد ولی در قسمت سرشانه یک سانت روی هم قرار بگیرد این یک سانت بخاطر لقی می باشد تا بعد از دوخت در ناحیه ی سر شانه گشاد نباشد.

 

 

از قسمت گردن پشت باید 8 الی 10 سانتی متر پایین می رویم و خطی موازی با خط سینه یا کارور می کشیم که من اینجا خطی موازی با خط سینه کشیدم .

 

 

از قسمت گردن در جلو هم حدود 4 سانتی متر پایین می آییم و رو خط گردن مشخص می کنیم. از خط نقطه چین، که نه خط سرشانه ی پشت و نه خط سر شانه ی جلو و در واقع بین این دو خط می باشد 4 سانت پایین می آییم و خط موازی با این خط نقطه چین در قسمت جلوی لباس می کشیم .

 

 

 

حالا این قسمت پشتک را از الگو پشت و جلو جدا می کنیم و بصورت دولای روی پارچه برش زده و به قسمت پشت و جلو می دوزیم. این پشتک معمولا در شومیز های زنانه و مردانه استفاده می شود . 

 

حالا برای اینکه پیلی ایجاد کنیم .باید انتقال پنس بدهیم بنابراین پنس زیر سینه رو می بندیم و به پنس سرشانه انتقالش می دهیم.
البته چون انتقال دادیم پنس سرشانه بزرگتر می شود و مقدار اضافی همون پیلی می باشد که بصورت پیلی روی کار می گیریم .

 

 

آموزش این مدل مانتوها را حتما ببینید.



شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن